Ostatnia aktualizacja
18.05.2024 15:33

Osób online: 2

stat4u



Rekrutacja 2022-23

Nabór do przedszkoli na rok szkolny 2022/23

Szanowni Państwo – rodzice dzieci w wieku przedszkolnym !

Dnia 18 lutego 2022 roku rozpoczyna się rekrutacja dzieci zamieszkałych na obszarze Gminy Wolsztyn do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych zlokalizowanych w szkołach podstawowych oraz punktów przedszkolnych funkcjonujących na jej terenie, na rok szkolny 2022/2023. Nabór odbędzie się przy wsparciu systemu elektronicznego. Podczas rekrutacji na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego będą brane pod uwagę łącznie kryteria ustawowe wynikające z przepisu art. 131 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (tekst jedn. Dz.U. z 2021 r. poz. 1082 ze zm.), takie jak:
    1. wielodzietność rodziny kandydata;
    2. niepełnosprawność kandydata;
    3. niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
    4. niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
    5. niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
    6. samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;
    7. objęcie kandydata pieczą zastępczą.

Kryteria te mają jednakową wartość. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie lub jeżeli po zakończeniu tego etapu przedszkole nadal dysponuje wolnymi miejscami, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę kryteria określone przez organ prowadzący Uchwałą nr XVI/169/2019 Rady Miejskiej w Wolsztynie z dnia 30 grudnia 2019 r., takie jak:

1) miejsce zamieszkania kandydata w obwodzie szkoły, w którym przedszkole lub oddział przedszkolny w szkole podstawowej pierwszego wyboru ma swoja siedzibę – 16 pkt;

2) pozostawanie obojga rodziców kandydata lub rodzica samotnie wychowującego kandydata w zatrudnieniu, prowadzenie działalności gospodarczej, prowadzenie gospodarstwa rolnego, prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej lub pobieranie nauki w systemie dziennym – 16 pkt;    

3) pozostawanie jednego z rodziców w zatrudnieniu, prowadzenie działalności gospodarczej, prowadzenie gospodarstwa rolnego, pozarolniczej działalności gospodarczej lub pobieranie nauki w systemie dziennym – 8 pkt;        

4) uczęszczanie rodzeństwa kandydata do przedszkola pierwszego wyboru, w roku szkolnym, którego dotyczy rekrutacja – 5 pkt;    

5) uczęszczanie do szkoły rodzeństwa kandydata, do oddziału przedszkolnego lub punktu przedszkolnego w danej szkole w roku szkolnym, którego dotyczy rekrutacja – 5 pkt.

Dokumentami potwierdzającymi spełnianie kryteriów, o których mowa powyżej są odpowiednio:

1) oświadczenie o miejscu zamieszkania kandydata;        
2.3) zaświadczenie o zatrudnieniu lub zaświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej lub zaświadczenie o pobieraniu nauki w systemie dziennym;
4) oświadczenie o uczęszczaniu rodzeństwa kandydata do przedszkola pierwszego wyboru;
5) oświadczenie rodziców o uczęszczaniu do szkoły rodzeństwa kandydata do oddziału przedszkolnego lub punktu przedszkolnego w danej szkole.
Terminy postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów do publicznych przedszkoli oraz punktów przedszkolnych prowadzonych przez Gminę Wolsztyn na rok szkolny 2022/2023 zostały określone w załączniku nr 1 do Zarządzenia nr 19.2022 Burmistrza Wolsztyna z dnia 17 stycznia 2022 roku.

 


Zasady rekrutacji dzieci do publicznych przedszkoli, punktów przedszkolnych i oddziałów przedszkolnych zlokalizowanych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Wolsztyn na rok szkolny 2022/2023
Rekrutacja dzieci do publicznych: przedszkoli, punktów przedszkolnych i oddziałów przedszkolnych zlokalizowanych w szkołach podstawowych w Gminie Wolsztyn zostanie przeprowadzona przy wsparciu systemu elektronicznego z wykorzystaniem jednolitych kryteriów naboru do wszystkich placówek prowadzonych przez gminę, począwszy od dnia 18 lutego 2022 roku do dnia 2 marca 2022 roku, kiedy to Państwo jako rodzice będziecie rejestrować dzieci przystępujące do naboru poprzez wprowadzenie do systemu wniosków.
Wnioski - karty zgłoszeń złożone w terminie rekrutacji są traktowane jednakowo (o przyjęciu nie decyduje kolejność zgłoszeń).
Zgłaszanie dziecka do publicznego przedszkola, punktu przedszkolnego, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej po raz pierwszy!
1. Rodzice, zapisując dziecko zamieszkałe na terenie gminy Wolsztyn do publicznego przedszkola, punktu przedszkolnego czy oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej po raz pierwszy, wypełniają w formie elektronicznej wniosek, drukują i po podpisaniu składają go tylko w jednej jednostce, tzw. jednostce pierwszego wyboru (wskazana w karcie jako pierwsza) wraz ze wszystkimi wymaganymi dokumentami. Próba wprowadzenia kolejnego wniosku zostanie automatycznie zablokowana.
2. W przypadku braku możliwości dostępu do internetu, należy zgłosić się do jednostki pierwszego wyboru, pobrać wniosek w wersji papierowej i tam wraz dyrektorem placówki wprowadzić dane do systemu.
3. Niezłożenie karty zgłoszenia w terminie do dnia 2 marca 2022 r. spowoduje, że dziecko nie będzie uczestniczyło w rekrutacji.
4. W chwili rozpoczęcia rekrutacji, wniosek w formie elektronicznej będzie można wypełnić pod następującym adresem:
www.gminawolsztyn.przedszkola.vnabor.pl
Podanie adresu e-mail rodzica we wniosku rekrutacyjnym umożliwi przesłanie informacji o wynikach rekrutacji na wskazany adres. Rodzice, dokonując zgłoszenia dziecka, mają prawo wskazać maksymalnie 3 jednostki w preferowanej przez siebie kolejności (pozycja nr 1 oznacza najwyższy priorytet, a pozycja nr 3 najniższy).
5. Rekrutacja elektroniczna składa się z dwóch etapów. W pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego będą brane pod uwagę następujące kryteria określone przez przepis art. 131 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku Prawo oświatowe:
a) wielodzietność rodziny kandydata,
b) niepełnosprawność kandydata,
c) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,
d) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,
e) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,
f) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,
g) objęcie kandydata pieczą zastępczą.
W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu przedszkole, punkt przedszkolny lub oddział przedszkolny
2
w szkole podstawowej nadal będzie dysponował wolnymi miejscami, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego będą brane pod uwagę następujące kryteria określone przez organ prowadzący Uchwałą nr XVI/169/2019 Rady Miejskiej w Wolsztynie z dnia 30 grudnia 2019 r. w sprawie: określenia kryteriów rekrutacji wraz z liczbą punktów za poszczególne kryteria oraz dokumentów niezbędnych do ich potwierdzenia stosowanych na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do publicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych i punktów przedszkolnych prowadzonych przez Gminę Wolsztyn.
Lp. Kryterium Wartość kryterium w punktach 1.
miejsce zamieszkania kandydata w obwodzie szkoły, w którym przedszkole lub oddział przedszkolny w szkole podstawowej pierwszego wyboru ma swoja siedzibę
16 2.
pozostawanie obojga rodziców kandydata lub rodzica samotnie wychowującego kandydata w zatrudnieniu, prowadzenie działalności gospodarczej, prowadzenie gospodarstwa rolnego, prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej lub pobieranie nauki w systemie dziennym
16 3.
pozostawanie jednego z rodziców w zatrudnieniu, prowadzenie działalności gospodarczej, prowadzenie gospodarstwa rolnego, pozarolniczej działalności gospodarczej lub pobieranie nauki w systemie dziennym
8 4.
uczęszczanie rodzeństwa kandydata do przedszkola pierwszego wyboru, w roku szkolnym, którego dotyczy rekrutacja
5 5.
uczęszczanie do szkoły rodzeństwa kandydata, do oddziału przedszkolnego lub punktu przedszkolnego w danej szkole w roku szkolnym, którego dotyczy rekrutacja
5 Maksymalna liczba punktów możliwa do uzyskania 50
6. Zgodnie z art. 150 ust. 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2021 roku poz. 1082 ze zm.) oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata, oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem, oświadczenie o uczęszczaniu rodzeństwa kandydata do przedszkola pierwszego wyboru, w roku szkolnym, oświadczenie o uczęszczaniu do szkoły rodzeństwa kandydata do oddziału przedszkolnego w danej szkole, którego nabór dotyczy składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia". Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.
7. Do wniosku rekrutacyjnego dołącza się dokumenty potwierdzające spełnianie przez kandydata kryteriów. Dokumentami potwierdzającymi są odpowiednio:
− w przypadku wielodzietności rodziny kandydata - oświadczenie o wielodzietności;
− w przypadku niepełnosprawności kandydata - orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność lub orzeczenie o niepełnosprawności w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art.76a §1 Kodeksu postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu. Dokument ten można również złożyć w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata;
− w przypadku niepełnosprawności jednego/obojga rodziców kandydata - orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27.08.1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu
3
osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2021 r. poz. 573 ze zm.) w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art.76a §1 Kodeksu postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu. Dokument ten można również złożyć w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata;
− w przypadku niepełnosprawności rodzeństwa kandydata – orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27.08.1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2021 r. poz. 573 ze zm.) – w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art.76a §1 Kodeksu postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu. Dokument ten można również złożyć w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata;
− w przypadku samotnego wychowywania kandydata w rodzinie - prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu - w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art.76a §1 Kodeksu postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu. Dokument ten można również złożyć w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata. Należy również złożyć oraz oświadczenie o samotnym wychowaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem;
− w przypadku objęcia kandydata pieczą zastępczą - dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9.06.2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 821 ze zm.) – w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art.76a §1 Kodeksu postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu. Dokument ten można również złożyć w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata.
Na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę następujące kryteria:
1) miejsce zamieszkania kandydata w obwodzie szkoły, w którym przedszkole lub oddział przedszkolny w szkole podstawowej pierwszego wyboru ma swoja siedzibę;
2) pozostawanie obojga rodziców kandydata lub rodzica samotnie wychowującego kandydata w zatrudnieniu, prowadzenie działalności gospodarczej, prowadzenie gospodarstwa rolnego, prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej lub pobieranie nauki w systemie dziennym;
3) pozostawanie jednego z rodziców w zatrudnieniu, prowadzenie działalności gospodarczej; prowadzenie gospodarstwa rolnego, pozarolniczej działalności gospodarczej lub pobieranie nauki w systemie dziennym;
4) uczęszczanie rodzeństwa kandydata do przedszkola pierwszego wyboru, w roku szkolnym, którego dotyczy rekrutacja;
5) uczęszczanie do szkoły rodzeństwa kandydata, do oddziału przedszkolnego lub punktu przedszkolnego w danej szkole w roku szkolnym, którego dotyczy rekrutacja.
Zaznaczenie odpowiedzi TAK w przypadku spełniania kryteriów branych pod uwagę na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego wiąże się ze złożeniem dokumentów potwierdzających ich spełnianie. Dokumentami tymi są odpowiednio:
1) oświadczenie o miejscu zamieszkania kandydata;
2-3) zaświadczenie o zatrudnieniu lub zaświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej lub zaświadczenie o pobieraniu nauki w systemie dziennym;
4
4) oświadczenie o uczęszczaniu rodzeństwa kandydata do przedszkola pierwszego wyboru;
5) oświadczenie rodziców o uczęszczaniu do szkoły rodzeństwa kandydata do oddziału przedszkolnego lub punktu przedszkolnego w danej szkole.
W przypadku uzyskania równorzędnej liczby punków przez kandydatów po II etapie rekrutacji, możliwy jest wybór kandydata za pomocą elektronicznego sytemu wspierającego proces rekrutacji. O przyjęciu kandydata decyduje wówczas Komisja rekrutacyjna powołana w placówce (dokonując wyboru kandydata wg wieku od najstarszego).
8. Publikacja list dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do danej jednostki w systemie elektronicznym nastąpi w dniu 29 marca 2022 r. (godz. 15.00). Rodzice, którzy wskazali więcej niż jedno miejsce wyboru – uzyskują informację o wynikach rekrutacji w jednostce wskazanej przez nich jako jednostka pierwszej preferencji.
9. W przypadku, gdy dziecko zostanie zakwalifikowane do danego przedszkola publicznego, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej, punktu przedszkolnego - rodzice zobowiązani są do potwierdzenia woli korzystania z usług tej placówki w terminie od 30 marca 2022 r. (godz. 8.00) do 8 kwietnia 2022 r. (godz. 15.00). Niepotwierdzenie woli w podanym terminie jest równoznaczne z rezygnacją z miejsca w jednostce.
10. Dnia 12 kwietnia 2022 r. o godz. 15.00 w poszczególnych placówkach uczestniczących w rekrutacji zostaną wywieszone listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych do przedszkoli publicznych, punktów przedszkolnych i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych.
11. W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych, rodzic lub opiekun prawny dziecka nieprzyjętego podczas rekrutacji może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do danej jednostki, które zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
12. Komisja rekrutacyjna sporządza uzasadnienie w terminie 5 dni od dnia złożenia przez rodzica lub opiekuna prawnego wniosku, o którym mowa w pkt 10.
13. Rodzic lub opiekun prawny kandydata może wnieść do dyrektora przedszkola lub szkoły podstawowej z oddziałem przedszkolnym odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
14. Dyrektor przedszkola lub szkoły podstawowej z oddziałami przedszkolnymi rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, o którym mowa w pkt 11, w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.
15. Na rozstrzygnięcie dyrektora przedszkola lub szkoły podstawowej z oddziałami przedszkolnymi służy skarga do sądu administracyjnego.
16. Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego przedszkole, punkt przedszkolny lub szkoła podstawowa z oddziałami przedszkolnymi nadal dysponuje wolnymi miejscami, dyrektor przedszkola, szkoły podstawowej z oddziałami przedszkolnymi przeprowadza postępowanie uzupełniające.
W razie pytań dotyczących rekrutacji prosimy o kontakt telefoniczny z dyrektorami poszczególnych przedszkoli i szkół podstawowych lub z Panią Moniką Bober – Dyrektorem Gminnego Zespołu Obsługi Ekonomicznej i Administracyjnej Oświaty w Wolsztynie pod nr telefonu 68 347 45 81 lub 68 347 45 65.

 

 regulamin-rekrutacji-do-przedszkola-na-rok-szkolny-2022-23.pdf

 

 





Przedszkole 3 WolsztynPrzedszkole 3 WolsztynPrzedszkole 3 WolsztynPrzedszkole 3 WolsztynPrzedszkole 3 WolsztynPrzedszkole 3 WolsztynPrzedszkole 3 Wolsztyn

Kliknij aby powiększyć


www.p3wolsztyn.pl 2012 - 2024. "Zezwala się na wykorzystywanie materiałów zamieszczonych w witrynie w innych publikatorach, pod warunkiem podania źródła ich pochodzenia"